| نمایه | آخرین بروز رسانی |
|---|---|
| Scopus | فوریه ۲۰۲۲ |
| ISI | اکتبر ۲۰۲۳ |
| SCImago | ژانویه ۲۰۲۰ |
| ISI Open Access Journals | می ۲۰۲۵ |
| لیست سیاه وزارت علوم | آبان ۱۴۰۲ |
| لیست سیاه وزارت بهداشت | آبان ۱۴۰۲ |
| لیست سیاه دانشگاه آزاد | بهمن ۱۳۹۹ |
| مجلات دارای زمان داوری | ژانویه ۲۰۲۲ |
| مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | ژانویه ۲۰۲۲ |
| فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
| آمار دانلود مقالات هر مجله | ژانویه ۲۰۲۲ |
| نمایه | آخرین بروز رسانی |
|---|---|
| Scopus | نوامبر ۲۰۲۵ |
| ISI | نوامبر ۲۰۲۵ |
| SCImago | می ۲۰۲۵ |
| ISI Open Access Journals | می ۲۰۲۵ |
| لیست سیاه وزارت علوم | آذر ۱۴۰۴ |
| لیست سیاه وزارت بهداشت | فروردین ۱۴۰۳ |
| لیست سیاه دانشگاه آزاد | دی ۱۴۰۳ |
| مجلات دارای زمان داوری | می ۲۰۲۵ |
| مجلات درجه بندی شده از نظر سختی پذیرش | می ۲۰۲۵ |
| فراخوانهای مقاله | مارس ۲۰۲۵ |
| آمار دانلود مقالات هر مجله | می ۲۰۲۵ |
Praxema
| روسیه | کشور |
| 2312-7899 | ISSN |
| 2408-9176 | e-ISSN |
| 2018 تا کنون | مدت فعالیت |
| Tomsk State Pedagogical University | ناشر |
| praxema.tspu.edu.ru | سایت مجله |
Scopus این مجله در فهرست مجلات Scopus قرار دارد و با نام Praxema ثبت شده است. بر اساس تقسیم بندی این بنیاد مقالات چاپ شده در این مجله در رشته های تخصصی زیر قرار دارند:
SCImago بر اساس دسته بندی این بنیاد این مجله در دسته Q2 قرار دارد
رشته تخصصی و رتبه مجله در آن رشته:
«ΠΡΑΞΗMΑ. مجله نشانه شناسی بصری» («PRAXEMA») یک شماره دوره ای است که برای بحث در مورد مسائل نظری نشانه شناسی بصری مدرن در نظر گرفته شده است که حوزه آن شامل سؤالات مطالعه جنبه های بصری سازمان و عملکرد فرهنگ به عنوان یک محیط ارتباطی است.
نشانه شناسی بصری به عنوان یکی از علوم انسانی پویا جدید و به عنوان یک حوزه چند رشته ای درک می شود که در آن روش ها و دستاوردهای شاخه "سنتی"، "کلاسیک" علوم انسانی در تعامل هستند: فلسفه، مطالعات فرهنگی، جامعه شناسی، علوم سیاسی، تاریخ هنر، مطالعات دینی، زیبایی شناسی، اخلاق، تاریخ، زبان شناسی، قوم نگاری و غیره.
دیدگاه غالب تحقیق در مورد موضوع با تأکید بر جنبه های ارتباطی نشانه شناسی بصری تعیین می شود. این فرصتی را فراهم می کند تا ارتباط پدیده های بصری و سیستم های پدیده های بصری با عملکرد فرهنگی و انسان شناسی را مورد توجه قرار دهیم. در این دیدگاه (عملگرایانه)، هر سما بصری را میتوان و باید به عنوان پراکسیما تعبیر کرد: نشانهای که نصبها، هنجارها و اثرات عملگرایانه خاصی را ارائه و ایجاد میکند. بنابراین، موضوع نشانهشناسی بصری بهعنوان حوزهای از پراکسیس فرهنگی و انسانشناختی، بهعنوان فضایی از درک متقابل و تعامل از طریق معانی مهم وجودی بیان شده نوری درک میشود.